Tuesday, June 15, 2010

Aten och Sofia

Bilder säger mer än 1000 ord:


Random fakta om Bulgariens miljöpolitik:
Det finns återvinningskontainrar som ni ser här på bilden. Det finns dock ännu ingen återvinningsstation. Doh!
På marknad utanför Alexander Nevski-kyrkan! Här kan man köpa ALLT! Utom möjligen något producerat efter år 1950...




Nej men! Där har vi ju Dali helt plötsligt! På gatan!
Finns det sådana i Stockholm!? Nej jag trodde väl inte det!

Vafalls! Varför får inte Sverige också ha en dikt på en husvägg i Sofia?! Jag kanske får fixa detta oförlåteliga misstag nästa gång jag är där.
Här har vi koppar gjorda av plastpåsar!
Tänk så mycket man kan göra av plastpåsar! Och vi som bara har de liggandes under vasken...


Förra veckan var jag en sväng i Aten.
Där skrev vi en guide till etisk och ansvarsfullkonsumption! Himla mycket jobb, men självklart helt fantastiskt!

För övrigt börjar temperaturerna här nu rusa upp över 40-graders-strecket. Det tycker jag de ska låta bli med. Påminn mig om att aldrig mer flytta till ett varmt land! Man orkar ju ingenting!
Nu till exempel, skulle jag kunna gå och träna, jag skulle kunna läsa, jag skulle kunna dricka kaffe med någon, men gör jag det? Nej, för varje dag (och natt) känns som en bakfylla man inte förtjänar! Så nu har jag klagat färdigt över det.

No comments:

Post a Comment