Tuesday, June 1, 2010

Mörkt och stormigt!

Snart rämnar den här byggnaden samman. Efter en till blixt och lite mer åska som känns som att den är högst en meter härifrån. Det är nog dags att gå hem och söka skydd i källaren.

Nu är jag hemma från Turkiet igen och livet har återvänt till sin forna bana: Jobb. Storm ute. Idiotisk dator som aldrig funkar. Idiotisk teknik på kontoret som aldrig funkar.

MEN! Jag har numera tillgång till tvättmaskin! Är det inte fantastiskt!? Moreover, imorgon åker jag till Plovdiv och hämtar biljetten till Aten dit jag ska åka OM EN VECKA!!! *cool*. På uppsamlingsmöte! Så nu måste jag vara kreativ. Men det kan man väl kosta på sig om man får en nästan gratis resa till Aten!

Idag har Katyas dotter Desi spenderat en massa tid på kontoret. Då kan man inte jobba, it's a fact. Det kunde inte Katya heller, så det slutade med att de åkte hem och att det är därmed är officiellt att jag spenderar nästan all min tid på kontoret själv numera. Det är lugnt. Då kan man koncentrera sig.

Jag har även ett smånytt schema. På tisdagar och torsdagar är det meningen (förutom idag) att jag ska spendera eftermiddagarna på barnhemmet i Kalofer. Och det säger man ju absolut inte nej till. På onsdagseftermiddagarna är det meningen att jag ska spendera tid på centret i Sopot. Vilket inte alls känns lika vant. Men hur ska man kunna vänja sig om man aldrig börjar?

Nehej. Nu ska jag gå hem och vara nyttig och titta på film och äta choklad. Det får jag göra för jag kommer få ett gratis månadskort till gymmet och ska börja där, eh, nån dag. Snart.Såna här borde vi ha på kontoret så skulle vi slippa allt tekniskt tjafs jämt! Kanske ska föreslå det imorgon.

1 comment:

  1. hey, låter som att du får resa hur mycket som helst. Känns ju inte riktigt rättvist! ,) själv är man ju stuck in Blaubeuren jämt typ :O Vad är det för nåt i Aten :O :)

    ReplyDelete