Thursday, April 22, 2010

Earth Day

Idag är det Earth Day. Idag köpte jag en burk inte-Neskafé snabbkaffe till kontoret istället för de där urfåniga nescafé-portionspåsarna de har där. Icke-neskafékaffet kostade 4,75 lv. 25 kr. Det fick det vara värt. Det är ju trots allt Earth Day. Nästa steg är att få dem att göra sig av med plastmuggarna till kaffet som man använder en gång och sedan slänger bort. Hur svårt är det att ta med sig en riktig kopp och sen ta hem den och diska den på kvällen? Inte särskilt.

För övrigt gjorde jag, Katya och en massa 10-åringar i ordning trädgården utanför kontoret idag. Jag spelade dessutom fotboll med Katyas 7-åriga dotter Desi. Det är ju trots allt Earth Day. (Om någon ser kopplingen mellan Earth Day och att plantera säsongsplantor, snälla berätta, jag har letat och letat men ser ingen). Materialet den enormt fantastiska Earth Day-organisationen skulle skicka gick vilse i postgången. Det kanske var Islands fel, jag vet inte. Så ja, idag var det Earth Day ja. Vad fint.

No comments:

Post a Comment