Tuesday, October 6, 2009

Presskonferens

Toppen... I morse trodde jag verkligen att jag hade greppat syftet med att jag är här. Tsvetina förklarade faktiskt, hur oväntat det än verkar, hur de snart kommer att bli beroende av min hjälp och hoppas att de kommer kunna lita på mig, eftersom hon såklart kommer vara upptagen efter förlossningen.

Men, vad händer då? Jo, senare på förmiddagen blir det presskonferens helt på bulgariska utom några abstrakta frågor till mig som typ översattes till engelska och som jag inte lyckades få ur mig några bra svar till, förutom "Nej, jag har aldrig jobbat med projekt innan", "Men jag kan ju inte bulgariska", "Eeeh, va ???" osv. Skitbra jobb Elin, verkligen. Resten av tiden sitter jag mest där och försöker se ut som att jag tycker det Tsvetina och Katya säger på bulgariska är hur smart som helst, samtidigt som jag undrar om jag just nu är i bild eller inte.

2 comments:

  1. Alltsa wow, du har hamnat i ett riktigt äventyr du! Härligt att du fatt ett kylskap i alla fall. Och en kokplatta är ju inte fy skam det. ;) Hahah tyskland känns plötsligt inte sa där väldigt exotisk, även fast det ju som sagt verkar vara ett väldigt uppkäftigt land ;)(Far jag länka din blogg förresten?) Kram

    ReplyDelete
  2. Självklart får du det! Haha, ja, du verkar ju inte ha helt tråkigt i Tyskland, vilken grym blogg du har! =P Kylskåp och kokplatta kommer man långt med! Har ju en ugn med dessutom, OCH en kaffebryggare, finns ju inget att klaga på här inte (verkar för övrigt vara den enda i hela karlovo som har kaffebryggare. har nog inte smakat riktigt gott kaffe ute nånstans en enda gång hittills). Kramar

    ReplyDelete