Saturday, October 31, 2009

Lördagsmarknaden

Lite bilder från lördagsmarknaden. Det är alltid trevligt att gå dit och bara titta. (Jag köper sällan något. Dels för att jag sällan behöver det, och dels för att min bulgariska inte är i sitt esse på lördagsmornar. Det skulle nog ta mig i alla fall en halvtimme att lyckas förklara vad jag vill ha och hur mycket och sedan ta reda på vad det kostar. Så det känns orättvist mot alla de andra 500 människorna vars anledning att gå dit faktiskt är att köpa något, inte att ta foton).

Dvs, det finns alltid en marknad att gå till, alla dagar. Men det är bara på lördagarna man kan köpa nyttiga saker såsom hästskor och grimmor, sylt och honung, och sist men inte minst, yxor och knivar! Dessutom är frukt-, nöt-, frö- och grönsaksutbudet ungefär dubbelt så stort och folkmassan är minst tio gånger så stor.

No comments:

Post a Comment