Tuesday, November 10, 2009

Fler iakttagelser

  • Om bulgarer av någon anledning måste gräva ett hål mitt i vägen, p g a jag vet inte vad, planterar de alltid ett litet träd i det hålet. Det är i regel ganska gulligt. Utom en gång när de satte det mitt framför Joes grind så att han inte kom ut. Då var det ganska ogulligt.
  • Förutom de vanliga 500 herrelösa katterna och hundarna kan man när som helst och var som helst få syn på, om inte vilket djur som helst, så åtminstone hästar, åsnor och getter. En ensam häst kan gå omkring och beta lite vid en bensinmack och se ut som att den inte direkt hade något bättre för sig. Jag undrar ibland vart ägaren håller hus...
  • Häst och vagn är inte heller helt ovanliga. Spelar ingen roll om det är mitt i Sofia. Ibland är det väl mer praktiskt med häst och vagn antar jag (?). Eller något.
Nu är för övrigt skolorna här stängda på grund av svininfluensan. Hoppsan.

1 comment:

  1. oj, pga svininfluensan? nu? lite sent kan man tanka sig. Men du gar fortfarande till jobbet?
    hoppas inte du blir smittad!
    kram kram!
    Linnea

    ReplyDelete