Wednesday, November 4, 2009

Snö och stuprännor

För en vecka sedan gick jag på stan i linne och kofta. Igår kom den första snön. Och inte bara sådan där snö som faller lite sporadiskt som den känner för det och sedan smälter bort innan den knappt ens nuddat det den faller på. Nej, den här snön låg kvar. I alla fall på bilar och hustak, på marken var det mest blask, vilket jag och mina stackars stövlar smärtsamt fick erfara.

Ibland när man går på gatan och inte ser upp utan går lite för nära husen, kan man helt plötsligt få en stråle vatten på sig. Detta beror på att bulgarerna tydligen tycker det är jättebra att ha stuprännor vertikalt utskjutande från hustaken lite här och där.

Jag hade gärna lagt upp en bild på den första snön, men datorn vill inte känna igen minneskortet. Veckans slutsats: Teknik gillar inte mig.

Idag har jag också fått reda på att man inte kan ha den turkiska värmaren ikopplad hela tiden för då kan det börja brinna i lägenheten. Med tanke på Veckans slutsats (se ovan) skulle jag inte bli förvånad om det faktiskt gjorde det, så hädanefter kommer jag snällt dra ur kontakten när jag går.

No comments:

Post a Comment